maandag 29 augustus 2011

digitaal portfolio in relatie met Facebook.

Start van traject PM in opleidingstraject Speelplezier

Vandaag het traject van Kennisnet omgezet in een werkdocument voor 30 PM-ers die de opleiding tot pedagogische medewerker Speelplezier gaan volgen.
We gaan met een digitaal portfolio werken waarin de PM-ers digitaal reflecteren door gebruik te maken van o.a. facebook.

Hoe ga ik het doen?
  • Besloten groep gemaakt op facebook Clc zuid.
  • De 30 Pmers en 2 coachen worden toevoegd aan die groep.
  • Ze gaan adhoc leervragen stellen (1 x per week) en ze gaan werken met het foto album. Aangezien de speel-leeromgeving opnieuw wordt ingericht vragen we ze om foto's te maken van de oude en de nieuwe situatie. Maar ook bij andere activiteiten zoals het atelier vragen we ze om foto's toe te voegen. Foto's kunnen andere PM-ers weer inspireren.
Donderdag 1 september is de aftrap en dan heb ik de hele middag de tijd om de PMers in te lichten en voorbereidingen samen te treffen. (Gelukkig zit ik in het computerlokaal).
Zelf ben ik erg nieuwsgierig naar de reacties van de deelnemers. Ook weet ik de beginsituatie niet met het bekend zijn van facebook en de digitale vaardigheden.  Dit wordt een mooi leertraject voor alle partijen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten